30 augustus - Er is bij de Amerikaanse landmacht nog één onderdeel - ter grootte van een compagnie - dat het vervoer per spoor moet verzorgen voor alle militaire operaties in het buitenland. Het 757e Expeditionary Rail Center dat dit moet regelen is in 2015 ingekrompen van 600 tot 180 soldaten. Echter, twee derde van het materieel van de landmacht wordt in de VS per spoor naar een haven vervoerd voor overzeese inzet. Ook op de bestemming, vooral in Europa, wordt het vaak verder per spoor verplaatst.
Een rapport van het Government Accounting Office (GAO) heeft nu tekortkomingen aan het licht gebracht. Bij de inkrimping van 2015 was het de bedoeling dat burgers een deel van het werk zouden overnemen, maar de druk op het militaire kernpersoneel is alleen maar groter geworden en het is onduidelijk hoe het zou gaan in geval van een grotere troepenmobilisatie. Bovendien zijn in de VS rond de helft van de militair relevante spoorwegen gesloten vanwege defekten en is er geen goed inspektiesysteem voor de installaties die een rol spelen bij het transport per spoor.
Bron: Army Times (Todd South)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten